Friday, June 17, 2011

makan :)

Holla world !!
Okayh . aku penat gilak .
Sumpah penat . aku baru lepas basuh pinggan , 
bekas makanan yang sangat banyak .

Okay . malam ni saya dan keluarga makan besar .
Ini kerana kami meraikan majlis perkahwinan anak kawan baik kepada keluarga saya .
Dah menjadi lumrah keluarga saya , jikan sanak saudara atau jiran terdekat yang kawen ,

Kami pasti meraikannya dengan menjemput mereka makan makan di rumah kami .
Malam ni , parents saya telah menjemput anak kawan baik mereka datang makan makan .
Okay . mak saya malas masak .
So ayah saya bagi duit rm 200 kat abang saya pergi beli satay , roak keling & buah – buahan .

rojak kheling . HAHA :P

nasi himpit

satay kajang

Kat rumah saya sekarang hanya ada saya dan ibu saya bergelar wanita .
Sebagai anak yang rajin , saya lar sediakan semuanya dari pinggan mangkuk , sudu cawan , letak makanan dalam bekas dll .
Suume saya yang buat sebab saya memang anak yang rajin  :P 
Penat tau sebab prepare dari tengah hari tadi . hihi
HOHO .
oren . ni saya punya keje . tak cantik langsung -,-

Okay . sebagai tambahan , mak saya suruh saya buat pudding laici berkuah .
Tu sebenarnya senang giler nak buat .
Tapi sebab dah lama tak buat , resepi dia saya ingat – ingat lupa je .
Saya yang malas nak tengok resepi , buat puding tu dengan penuh konfident .
HIIHIHI . akhirnya korang tekalah sendiri :P

Tepat pukul 9.15 , kawan baik ayah saya satu keluarga sampai .
Saudara terdekat saya pon datang jugak .
Okay , lepas melantak & melantak , sume dah abis makan .
Okay . tetamu yang baik hati tuh bawa pinggan kotor dan basuh sekali .

Saya dah cakap tak payah basuh , tapi mereka basuh jugak . HAHA .
Saya lagi lah suka .
Sebab mereka dah mengurangkan beban saya .

i heart kids :)


Tepat kul 10 . 30 , mereka beransur pulang . 
Saya sambung menghemas lebihan makanan dan simpan dalam peti .
Kemudian sambung basuh pinggan balik .
Saya buat sorang sorang je tau .

Abang saya yang dua orang ekoq tu tak tolong pon .
Ya , hati saya sangat senang sekarang sebab dapur dah kemas .
Tunggu esok je , pinggan dah kering then boleh simpan dalam almari .
Saya happy sebab mak saya tak buat kerja pon malam ni .
beliau rehat je J

okay cauuuu !
sila cuci mata ya :D











kalau ANDA WANGI, sila LIKE :)

0 comments:

Post a Comment